Ο Δήμαρχος Κ.Νευροκοπίου κ. Μελέτης Μαυρίδης έστειλε στον Διευθυντή της Περιφερειακής Διεύθυνσης Α/θμιας & Β/θμιας Εκπαίδευσης Α.Μ.Θ. κ. Γ. Κελεσίδη, στον Διευθυντή Πρωτ. Εκπαίδευσης Ν.Δράμας κ. Δ. Κόντογλου και στον Διευθυντή Δ/θμιας Εκπαίδευσης Ν.Δράμας κ. Σ. Κιουλάνη επιστολή σχετική με τις επαπειλούμενες συγχωνεύσεις ορισμένων σχολείων στον Δήμο Κ.Νευροκοπίου. Στην επιστολή μεταξύ άλλων αναφέρονται τα εξής …:
Κύριε Διευθυντή,
Τον τελευταίο καιρό μας απασχολεί έντονα το ενδεχόμενο να καταργηθούν ορισμένες από τις σχολικές μονάδες του Δήμου μας (…).
Σύμφωνα με την πληροφόρηση και την ανεπίσημη ενημέρωση που έχουμε, έχει τεθεί «επί τάπητος» και συζητιέται από τις αρμόδιες υπηρεσίες η κατάργηση στην περιοχή μας δύο Δημοτικών Σχολείων και ενός Γυμνασίου. Συγκεκριμένα, η συζήτηση, εξ’ όσων γνωρίζουμε, αφορά …:
- Την κατάργηση του Δημ.Σχολείου Βαθυτόπου και του Δημ.Σχ. Κάτω Βροντούς με την μεταφορά των μαθητών τους (22 & 23 αντίστοιχα) στο Δ.Σ. του Περιθωρίου (το οποίο θα αναβαθμιστεί σε 6/θέσιο), και …
- Την κατάργηση του Γυμνασίου Περιθωρίου με την μεταφορά των 30 μαθητών του στο Γυμνάσιο Κ.Νευροκοπίου.
Θεωρώντας εξαρχής το θέμα ως εξαιρετικά σοβαρό (…) συγκάλεσα ανοιχτές συνελεύσεις στις αντίστοιχες Τοπικές Κοινότητες και συζήτησα εκτενώς το θέμα μαζί τους. Επίσης, έθεσα προς συζήτηση το ζήτημα και σε δύο συνεδριάσεις του Δημοτικού μας Συμβουλίου (η δεύτερη μόλις χθες).
Στη βάση των αποτελεσμάτων αυτών των συζητήσεων σας ενημερώνω:
- Σε ότι αφορά τις επαπειλούμενες καταργήσεις των δύο Δημοτικών Σχολείων Βαθυτόπου και Κ.Βροντούς, οι γονείς των μαθητών που φοιτούν σε αυτά τα σχολεία δεν δέχονται με κανένα τρόπο να κλείσουν τα Σχολεία τους και επιθυμούν να παραμείνουν αυτά εν λειτουργία, ως έχουν σήμερα.
- Στην περίπτωση του Γυμνασίου Περιθωρίου, οι γονείς κατά πλειοψηφία δέχονται να καταργηθεί το Γυμνάσιό τους και να μεταφερθούν τα παιδιά τους στο Γυμνάσιο Κ. Νευροκοπίου.
Διαπιστώνοντας από κοντά τόσο εγώ προσωπικά όσο και οι Τοπικοί και οι Δημοτικοί μας Σύμβουλοι την μεγάλη ανησυχία που έχει καταλάβει τους γονείς, την ένταση που έχει δημιουργηθεί και την αποφασιστικότητα με την οποία δηλώνουν την πρόθεσή τους να αντιδράσουν δυναμικά (μέχρι και του σημείου να μην στέλνουν τα παιδιά τους στο σχολείο εάν δεν εισακουστούν), σας απευθύνουμε έκκληση, να σεβαστείτε την βούλησή τους.
Η επιχειρηματολογία που αναπτύχθηκε από πολλές πλευρές είναι εκτενής και βάσιμη …:
- Το κλείσιμο των σχολείων έχει και συμβολική διάσταση καθώς σηματοδοτεί για τους συνδημότες μου την υποβάθμιση των Κοινοτήτων, γεγονός που δεν μπορεί να αγνοηθεί.
- Κάθε σχολείο, όσο μικρό κι αν είναι, αποτελεί εστία δημιουργικότητας, πομπό μετάδοσης γνώσεων, πυρήνα πολιτισμού, πόλο κοινωνικής συσπείρωσης για την τοπική κοινωνία που το περιβάλλει. (…)
- Η περιοχή μας, γνωστή και μοναδική σε όλη την Ελλάδα για τις εξαιρετικά αντίξοες χειμερινές καιρικές συνθήκες της, απαιτεί ιδιαίτερη μεταχείριση (…) γιατί οι κίνδυνοι κατά την μετακίνηση των μαθητών είναι και υπαρκτοί και αυξημένοι.
- Οι κίνδυνοι πρόκλησης ατυχημάτων με τραγικές συνέπειες για τα παιδιά επιτείνονται και από την κακή κατάσταση της διαδημοτικής οδοποιϊας. Οι στενοί και πεπαλαιωμένοι δρόμοι θα αποτελούν σε καθημερινή βάση μια μόνιμη απειλή για την σωματική ακεραιότητα των μαθητών και μόνιμη πηγή άγχους και ανασφάλειας.
- Τα συγκεκριμένα Δημοτικά Σχολεία (…) έχουν σημαντικούς αριθμούς φοιτούντων με ανοδική τάση τα τελευταία χρόνια.
- Επίσης τα συγκεκριμένα σχολεία στεγάζονται σε κτίρια απολύτως επαρκή, σε άριστη ή σχεδόν άριστη κατάσταση, χωρίς προβλήματα και σημαντικές ελλείψεις.
- Οι διανυόμενες αποστάσεις, σε περίπτωση κατάργησης, δεν θα είναι της τάξεως των 5 και 10 λεπτών. Η κατάσταση του οδικού δικτύου και οι καιρικές συνθήκες επιβάλλουν μεγαλύτερης διάρκειας μετακινήσεις σε όλες τις περιπτώσεις. Ο χαμένος αυτός χρόνος (μετακίνησης + αναμονής στις στάσεις) είναι ένα κρίσιμο μέγεθος που δεν μπορεί να αγνοηθεί (…).
- Συνενώνοντας τα σχολεία, ασφαλώς οι μαθητές κερδίζουν κάποια «πράγματα». Ωστόσο χάνουν και κάποια άλλα. (…) Αφενός επί του θέματος αυτού υπάρχουν αντικρουόμενες επιστημονικές απόψεις και λείπουν σχετικές μελέτες και, αφετέρου, τα πολλά ολιγοθέσια σχολεία που είχε στο παρελθόν ο Δήμος μας δεν μας εμπόδισαν ως τοπική κοινωνία να έχουμε πάντα ένα ικανοποιητικό επίπεδο βασικής εκπαίδευσης και εντυπωσιακά ποσοστά επιτυχόντων σε κάθε είδους εξετάσεις και δοκιμασίες.
- Τέλος, δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι το θέμα των καταργήσεων/συγχωνεύσεων τίθεται στην εποχή μας επειδή οι Τοπικές Κοινότητες έχασαν, ήδη, ένα μεγάλο μέρος του πληθυσμού τους. Ωστόσο, η κατάργηση των σχολείων είναι σίγουρο ότι θα επιδεινώσει και μάλιστα ραγδαία αυτή την τάση, καθώς πολλοί νέοι γονείς θα εγκαταλείψουν τις εστίες τους και θα μετοικήσουν για να μην ταλαιπωρούν τα παιδιά τους με τις καθημερινές μετακινήσεις. Η ερήμωση της υπαίθρου μας θα ενταθεί στο μέλλον.
Κατά συνέπεια, σας παρακαλώ λάβετε υπ’ όψη σας όλα τα ανωτέρω κατά την λήψη των αποφάσεών σας. Οι Σύμβουλοι των Τοπικών Κοινοτήτων καθώς και τα μέλη του Δημοτικού μας Συμβουλίου κατανοούμε, ενστερνιζόμαστε και συναποδεχόμαστε τα επιχειρήματά τους. Το προβαλλόμενο, ευρύτερα, επιχείρημα περί της ανάγκης περιστολής των κρατικών δαπανών, δεν πείθει κανέναν σε έναν ορεινό, ακριτικό και σκληρά δοκιμασμένο κατά το παρελθόν Δήμο όπως είναι ο δικός μας, ο οποίος αγωνίζεται σθεναρώς για την αναβάθμισή του. Αναβάθμιση που, σίγουρα, δεν θα προκύψει κλείνοντας κι άλλα από τα σχολεία του.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου